Onze eerste dagen en indrukken! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tessa Wink - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen en indrukken! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Tessa Wink - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen en indrukken!

Door: Melissa en Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

27 Februari 2014 | Indonesië, Ubud

Lieve lezers,

Het duurde even, maar hierbij onze eerste update vanuit Bali! De vlucht was ontzettend lang, maar goed verlopen. We hadden wat vertraging vanuit Amsterdam, waardoor we maar een zeer korte tussenstop hadden op Singapore. Vanuit Singapore was het nog maar twee uurtjes vliegen. Op het vliegveld van Bali, Denpansar aangekomen, was het een gekte en drukte! We moesten ontzettend lang in de rij staan voor een stempel in onze paspoorten. Uiteindelijk kwamen we bij de uitgang en stonden er honderden Balinezen met bordjes met namen in hun hand. Het is ontzettend grappig om iedereen te zien en horen gillen en zwaaien met hun bordjes. Gelukkig was onze chauffeur daar ook!
Onderweg ontdekten we direct een totaal andere wereld, de geuren en de warmte. Helaas was het al donker dus konden we nog niet veel zien. Uiteindelijk zijn we in de middle of nowhere afgezet haha. We zitten hier werkelijk tussen de locals. We verblijven hier in een homestay yayasan, het is een soort huis van de eigenaar van de school waar wij vrijwilliger zijn. Hij leeft hier met zijn eigen familie, dus vrouw en kinderen. Maar ook zijn moeder en de familie van zijn broer. We hebben onze eigen kamer, met twee eenpersoons bedden en een eigen badkamer met koude (!!!) douche. De kamer is dus best wel back to basic haha. Dat is dus wel even wennen. Ook verblijven hier de andere vier vrijwilligers, het zijn allemaal ontzettende leuke mensen. Het is een stel uit Australië, een meisje uit Duitsland en een meisje uit Zwitserland.
Helaas worden we elke ochtend wakker gemaakt door de hanen, kippen en honden die hier rondlopen. Ook zijn de gecko's niet te vergeten, die letterlijk "gecko" reopen. Het leven lijkt hier om 5 uur te beginnen en 10 uur 's avonds te eindigen, wat voor ons als avond mens best wel lastig is (he mam :p).

In Ubud is gelukkig meer te beleven, er zijn ontzettend veel lekkere restaurantjes, gezellige lounge bars en ontzettend veel winkeltjes. Alles is hier ontzettend goedkoop, waardoor we het soms lastig vinden om af te dingen. Als iets 10.000 rp kost, is het eigenlijk maar 0,60 eurocent! Je bent hier echt een miljonair. We hebben allebei al een sarong gekocht. Ook is het echt een stadje voor hippies, wat grappig om te zien is. Je kan overal naar de spa's en yogalessen, ik denk dat we dit zeker nog gaan uitproberen.

Ook hebben we al 4 dagen vrijwilligerswerk er op zitten. Wij hebben de allerkleintjes toegewezen gekregen, klas A. Deze kinderen zijn tussen de 6 en 8 jaar oud en ontzettend schattig! Je zou ze mee willen nemen naar huis haha. Ze gaan in de ochtend naar een reguliere school, waar alles ontzettend strikt is. Om 14u komen ze naar ons, en leren ze bij ons op spelenderwijs Engels! Door spelletjes, werkbladen, tekenen en van alles!! Ze zijn ontzettend creatief en leergierig. Maar ook de drukste van de hele school. Gelukkig heb ik Melissa de kleuterjuf bij me!!

Het eten was in het begin ook best wel even wennen voor onze buik, ook wel de Bali-belly genoemd. Zo wordt er zowel 's middags als 's avonds warm gegeten. We hebben al mie goreng, nasi goreng, nasi sateh en nasi campur op. Erg lekker, maar het eten kan daarnaast ook best spicy zijn. Gelukkig hebben we nu een leuk tentje in Ubud gevonden waar je een sandwich kan bestellen met bruin brood!!! Ik denk dat we hier vaker heen zullen gaan.

Doordat we de eerste dagen ontzettend druk waren met de school, met dingen voorbereiden, hebben we nog niet veel tijd gehad voor wat sightseeing. Wel hebben we gisteren de Monkey Forest bezocht, wat ontzettend prachtig was. Zie hiervoor de foto's!!
Voor het weekend hebben we Seminyak gepland staan, om lekker te relaxen en te party'en aan de zee. We gaan hier heen met alle vrijwilligers. We zijn allemaal toe aan wat luxe denk ik haha. Om Melissa haar verjaardag te vieren gaan we volgend weekend naar de Gili's. Dit schijnt het paradijs te zijn. Al met al ontzettend veel leuke dingen om weer naar uit te kijken! Doordeweeks gaan we de omgeving van Ubud verkennen, zoals de rijst terrassen, Balinese dansen en de tempels hier in Ubud. Genoeg plannen dus! :)

Tot slot, we hebben af en toe wat ook wat last van stormen!! En als het hier regent is het werkelijk zoals wat je altijd ziet op tv. De straten lopen vol met water en kan heel slecht worden afgevoerd. Hierdoor hebben we denk ik ook vaak problemen met de Wifi.

Nou we hopen jullie voor nu weer even vermaakt te hebben! Bedankt voor alle leuke reacties :)

Sampai nanti! (Tot snel)
Salem (groetjes),
Melissa en Tessa

• 27 Februari 2014 - 16:44

Linda Schre:

Hoi meiden!! Wat een ontzettend leuk verhaal. Wel minder van de koude!!!! Douche, maar dan waardeer je alleen maar meer wat je hier in NL hebt. Wat gaat het snel.. jullie zijn daar gewoon al 5 dagen. Ik kan niet wachten om alle leuke verhalen te horen van jullie en de foto's te zien als jullie weer terug zijn. Voor nu: geniet van alles om jullie heen en ik ben TROTS op jullie.

dikke kus Lin

• 27 Februari 2014 - 17:39

Beyonce Netze:

Hoi Melissa en Tessa hoe is het daar ik hoop dat het goed gaat

Groetjes beyonce. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

• 27 Februari 2014 - 18:22

Herber & Oma:

Hoi Tessa & Melissa .hoe gaat het met jullie , met oma gaat het al weer een beetje beter en we lezen dat jullie het goed naar de zin hebben....dus maak er een leuke tijd van en we lezen jullie verslagen en bekijken de foto,s .....groetjes van oma en mij.......

• 27 Februari 2014 - 18:37

Bo Snoek:

Lieve Tessa & Melissa,

Hahaha, mij hebben jullie in ieder geval vermaakt met jullie mooie reisverslag (vooral het stukje van de sandwich van bruin brood, heerlijk dat je zo aan een boterham gewend kunt zijn!) en leuke foto's! Ik kan nu al niet wachten op de volgende update. Nog heel veel plezier.. en wieweet worden jullie vanzelf ochtendmensen ;)!

Have fun!

Liefs Bo, xxxxxx

• 27 Februari 2014 - 19:39

Daniela Boot:

Heey lieverds,

wat een superleuk avontuur en een superleuke foto's!

Geniet ervan meiden!!! Supergaaf dat jullie dit doen! Wel beetje oppassen hé beauty's!

Heel veel plezier en een dikke kus van mij

• 27 Februari 2014 - 21:45

Jeff:

Heey!!

Wat een leuk verhaal en super leuke foto's! Vooral met die aepjes vind ik geniaal haha.. Wat een leuke beestjes!! ;)

Xxx Jeff

• 27 Februari 2014 - 21:54

Mama En Papa:

Hoi Meisjes , leuke foto's joh, vooral met de aapjes. En wat is het overal mooi groen.Het eten ziet er ook heel lekker uit. Papa is dan ook heel jaloers. Jullie verslag is ook erg leuk om te lezen.We kijken uit naar het volgende verhaal. Geniet ervan Fijn weekend. Tot gauw, kusjes en liefs van ons .

• 28 Februari 2014 - 01:36

Tessa Wink:

Bedankt voor al jullie leuke reacties, erg leuk om te lezen :). Kunnen jullie alle foto's zien? Klik anders voor de zekerheid nog op het foto overzicht. Ik kon ze namelijk bij het reisverslag zelf niet zien.
    Xxx

• 28 Februari 2014 - 10:01

Toon-Annie:

Hoi Tessa en Melissa,fantastisch dat jullie dit met ons willen delen. Door jullie reisverslag krijgen wij
    een goede indruk hoe een en ander daar gaat en het er uitziet. Geweldig allemaal,wat een prachtige omgeving. De foto's zijn ook erg mooi.Geniet ervan en tot de volgende keer.
    Groetjes Toon-Annie.

• 28 Februari 2014 - 10:09

Melanie:

Hi Tessa en Melissa,

Wat een leuk verhaal, volgens mij gaan jullie daar echt een top tijd beleven! Jullie hebben al veel ondernomen zeg. En jullie foto's zijn allemaal te zien hoor, heel mooi.

Geniet ervan allebei!

Liefs, Melanie

• 01 Maart 2014 - 17:51

Jenneke:

Ha nichtjes,
    Wat leuk om te lezen, jullie doen en zien veel gave dingen! En ondertussen nog het les geven, knap hoor.
    Wij moesten erg lachen om het stukje over avondmensen ;)
    Veel liefs van ons en geniet van de tijd daar!

• 01 Maart 2014 - 22:45

Corrie Ouwerkerk:

Hoi Melissa en Tessa leuk om jullie reisverslag te lezen geniet nog van de komende weken in Bali. Zijn benieuwd wat jullie nog gaan beleven blijf voor al schrijven zo dat wij ook mee kunnen genieten van jullie avontuur ,de foto's waren erg mooi krijg een indruk hoe het daar is. Melissa een fijne verjaardag en maak er een leuke dag van. Groetjes Jack en Corrie.